25 września 2019

Choć ludzie od setek lat marzyli o pojeździe mechanicznym, to aż do 1886 roku nikomu nie udało się zbudować wystarczająco dopracowanego i funkcjonalnego modelu. W tym momencie historii pojawia się absolwent politechniki w Karlsruhe, założyciel firmy Benz & Cie. produkującej napędzane gazem stacjonarne silniki dwusuwowe. 

Carl marzył o stworzeniu pojazdu, który byłby napędzany mechanicznie i od początku lat 80. XIX w. pracował nad silnikiem o zapłonie iskrowym, którego paliwem byłaby ligroina. Twórca początkowo próbował wmontować swoje dzieło do ramy rowerowej, w końcu jednak zdecydował, że pojazd będzie zbudowany z giętych rur stalowych, a poruszać się będzie na 3 kołach.

Pojazd, Patentwagen Nr 1, pierwszy raz został przetestowany na dziedzińcu wytwórni Benz & Cie, a swoją pierwszą jazdę próbną odbył na ulicach Mannheim 3 lipca 1886 roku. Data ta jest przełomowa, ponieważ uznaje się ją za początek światowej motoryzacji. 

Jak już na pewno się domyśliliście, firma Benz & Cie, łącząc się w 1926 roku z przedsiębiorstwem założonym przez Gottlieba Daimlera stworzyła znaną przez wszystkich do dzisiaj markę Mercedes-Benz.