5 września 2019

BMW 518d – prestiż i rozsądek w jednym samochodzie

BMW to bez wątpienia marka segmentu premium, wytwarzająca pojazdy najwyższej jakości, które zadowalają klientów pod każdym względem, w pełni spełniając ich oczekiwania. Bawarska firma słynie też z doskonałego prowadzenia i sportowej charakterystyki swoich limuzyn, odróżniając się tym ostatnim od największych konkurentów. BMW Seria 5 pozycjonowana jest w gamie modeli BMW między serią 3 (limuzyna klasy średniej) i luksusową serią 7, tym samym zalicza się ją do segmentu E czyli samochodów klasy wyższej.

Opisywany wariant 518d zadebiutował w 2014 roku, kiedy to producent zaprezentował dwie zmodyfikowane wersje swojego silnika wysokoprężnego o pojemności 1995 cm3. Jest to rzędowy silnik czterocylindrowy wysokoprężny (tzw. diesel) doładowany za pomocą systemu TwinPower Turbo, co oznacza, że posiada on dwie turbosprężarki, mniejszą, która działa praktycznie od obrotów biegu jałowego, oraz większą, główną, która zapewnia moc przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Takie rozwiązanie powoduje, że w BMW 518d nie występuje tak zwana “turbodziura”, czyli zjawisko braku mocy przy niższych obrotach.

Silnik w wersji 518d ma moc 150 KM i moment obrotowy aż 360 Nm, natomiast w wersji 520d osiąga 190 KM i 400 Nm. Jak widać mocniejsza wersja nie legitymuje się znacząco wyższym momentem obrotowym, co może przemawiać na korzyść jednostki słabszej, która odznacza się bardzo niskim spalaniem, według danych producenta spalać ma tylko 4,4-4,5 l na 100 km, co jest wynikiem doskonałym w klasie.

Tak niskie spalanie osiągnięto także dzięki zastosowaniu nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów. Obecnie nowoczesne automaty zmieniające biegi w sposób szybki i przy optymalnych prędkościach obrotowych silnika ograniczają znacząco spalanie, w odróżnieniu od klasycznych automatów hydrokinetycznych, gdzie konstrukcja skrzyni wymuszała mocniejsze kręcenie silnika i powodowała straty na uślizg, co generowało wyższe spalanie.

Taka specyfikacja powoduje, że samochód ten zachowując wszystkie nadrzędne cechy jakie wiążemy z BMW, jest niezwykle rozsądnym i ekonomicznym wyborem, odpowiednim dla firm i przedstawicieli handlowych, ale także dla osób ceniących sobie oszczędność i wygodę w codziennym życiu.

Jak go zdobyć?

Jeżeli chcielibyście zacząć przygodę z BMW Serii 5 możecie go oczywiście kupić u najbliższego dilera BMW, 518d to najtańsza wersja silnikowa w serii 5 i jego ceny zaczynają się już od 199 900 zł, a wyprzedaży rocznika 2018 można będzie uzyskać jeszcze niższe ceny.

Jednak nie jest to jedyna możliwość, żeby zasiąść za kierownicą tego doskonałego samochodu. Możliwy jest leasing BMW 518d, na warunkach elastycznie dopasowanych do indywidualnych preferencji klienta (wysokość rat, długość umowy, dodatkowe opcje). Opcja ta powoduje znaczne obniżenie zarówno jednorazowych (rata leasingu), jak i całościowych kosztów pozyskania pojazdu, ponieważ raty leasingu mogą być traktowane jako koszty uzyskania przychodu i odliczane od podatku. W przypadku umowy leasingowej możliwe jest także przejęcie samochodu na własność po wygaśnięciu umowy i spłaceniu odpowiedniej kwoty. Jednak po zakończeniu umowy można wybrać także możliwość wzięcia kolejnego samochodu na podobnych zasadach, lub po prostu zwrócić samochód dilerowi.

Specyficzną formą leasingu, jest wynajem długoterminowy aut BMW serii 5. W takim wypadku samochód po zakończeniu umowy zawsze zwracany jest dilerowi, a klient musi przestrzegać ustalonego w umowie limitu kilometrów. Jednak rozwiązanie to ma kilka zasadniczych zalet, po pierwsze to wynajmująca firma pokrywa koszty serwisu i zapewnia samochód zastępczy w przypadku awarii, po drugie rzadko należy w takim wypadku wpłacać wkład własny za samochód, a po trzecie zsumowane raty za cały okres umowy wynajmu długoterminowego są dużo niższe niż koszt zakupu nowego samochodu.

Jak widać, wejście do elitarnego świata BMW serii 5 dostępne jest dziś niemal dla każdego przedsiębiorcy.